پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204428
کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز
تاریخ انتشار : 1394/12/06 08:14:32
نمایش : 1413
يکي از دغدغه‌هاي اين روزهاي مردم سفر کردن در ايام نوروز است. اما چيزي که قابل تامل است هزينه‌ اين سفرهاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نوروز ايامي است که اوج سفرهاي مردم به شهرهاي مختلف ايران آغاز مي‌شود. هر فردي که قصد سفر به مکاني داشته باشد، با توجه به ملاک‌هاي سفر مانند اقامت، خريد، تفريح و... شهري را براي سفر انتخاب مي‌کند.

 

حال چيزي  که بايد به آن توجه و تامل کرد اين است که هزينه‌ سفر به چه شهرهايي به صرفه تر از ديگر شهرهاست؟

 

کشوري مثل ايران که داراي تمدن و فرهنگ چشمگيري است، شهرهاي کوچک و بزرگ بسياري دارد که در آن‌ها شاهد جاذبه‌هاي گردشگري هستيد.

 

هر کدام از اين شهرها سوغاتي و صنايع دستي مخصوص به خود را دارد. نکته‌اي که بايد به آن توجه کرد اين است که از بين اين شهرها کدام يک در اين ايام کمترين هزينه را براي مسافر رقم مي‌زند و به عنوان شهر ارزان مي‌توان از آن اسم برد.

 

 

بوشهر

 

بوشهر، شهريست که داراي جاذبه‌هاي ديدني بسياري است که از جمله‌ آن مي‌توان به موزه رئيس‌علي دلواري، قلعه نصوري، رافائل، سحانتير، گنبد نمکي جاشکف موزه‌ دريانوردي خليج فارس و ري شهر اشاره کرد.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

سوغاتي‌هاي زيادي در اين شهر است که خرما، ارده، حلواي سنگک، خارک پخته، ماهي از جمله آن‌هاست. هزينه‌ سفر 3 تا 4 روزه به اين شهرستان حدود 900 هزار تومان است.

 

 

تفرش

 

تفرش شهري زيبا که داراي جاذبه‌هاي طبيعي بسياري است. از اين جاذبه‌هاي گردشگري مي‌توان به آبشار قطره باران، روستاي خانک، روستاي طلاد، آب انبار بلور، چشمه آب معدني گراو، مسجد جامع شش ناو و غار امجک اشاره کرد.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

از سوغات اين شهرستان، گردو، بادام، نان تندي، شيريني خانگي و عسل مي‌توان نام برد.

 

در اين شهرستان افراد نامور و معروفي همچون پروفسور حسابي و پروفسور سحابي زيسته است. شما براي سفر به اين مکان زيبا مي‌تواند تنها با 700 تا 800 هزار تومان سفر کرده و ديدن نماييد.

 

 

بروجرد

 

بروجرد شهر ديگري‌ است که داراي جاذبه‌هايي همچون پل قلعه حاتم، گلدشت، روستاي دره صيدي، کرکيخان و موزه‌ مردم‌شناسي است.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

کلوچه روغني، نان گوشه‌اي و خشکبارها از جمله سوغاتي‌هاي اين شهرستان است. براي سفر به اين شهرستان فقط 500 تا 600 هزار تومان کافي است.

 

 

کاشان

 

شهر گل و گلاب، کاشان شهري که جاذبه‌هايي همچون مسجد جامع، مسجد آقا بزرگ، آتشکده نياسر، غار تالار، کاروانسراي مرنجاب، باغ و حمام فين دارد.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

از سوغات اين شهرستان مي‌توان به کلوچه، گلاب و روغن نباتي اشاره کرد. هر مسافري در ايام نوروز با هزينه‌ 500 تومان مي‌توانند از اين شهرستان به مدت 3تا 4 روز ديدن نمايند.

 

 

محلات

 

محلات از ديگر شهرهايي است که به شهر گل معروف است. مردم با هزينه‌اي حدود 600 هزار تومان مي‌توانند از اين شهرستان ديدن کنند.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

چشمه‌ آبگرم، ستون‌هاي خورهه، آتشکده‌ آتشکوه، قلعه‌ آقاخان و غار آزادخان از جمله جاذبه‌هاي اين شهرستان است.

 

از مراسم‌هاي ديدن اين شهرستان اهواهو است. سوغاتي محلات حلواشکري و حلوا ارده است.

 

 

تويسرکان

 

تويسرکان، شهرستاني کوهستاني که داراي جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي بسيار است. شما در اين شهرستان مي‌توانيد از مکان‌هايي همچون حيقوق نبي، قلعه‌ اشتران، حمام زرمان، باغوا و سيراب، درخت 3000 ساله‌ چنار و بازارها ديدن کنيد.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

هرکسي که قصد سفر به اين شهرستان را داشته باشد، با 400 تا 500 هزار تومان مي‌تواند به مدت 3 تا 4 روز از اين شهر ديدن کند.

 

 

سرعين

 

سرعين ديگر شهرستاني است که داراي جاذبه‌هايي همچون آبگرم، سبلان، بش باجيلار و گاوميش گلي، دهکده‌ صخره‌اي باستاني و بندر کلخوران، پيست اسکي است.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

سوغات معروف اين شهر عسل و حلواي سياه است. شما با 800 تا 900 هزار تومان مي‌‌توانيد يک سفر 3 تا 4 روزه در ايام نوروز به اين شهرستان داشته باشيد. بندر خارک از ديگر شهرهاي ديدني و گردشگري کشورمان است.

 

 

بندر خارک

 

صخره‌ کند و نرده‌هاي سنگي و قرار گرفتن بندر در کنار درياي خليج فارس از جاذبه‌هاي اين شهرستان است. يکي از ويژگي‌هاي بندر خارک وجود آب شيرين فراوانش است.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

شما با 900 هزار تا 1000000 تومان مي‌توانيد سفري پرخاطره به اين شهر داشته باشيد.

 

 

نوش‌آباد

 

نوش آباد شهري زيبا که در استان اصفهان واقع شده است. شهر زيرزميني اويي در اين شهرستان واقع شده است. معماري بي‌نظير اين شهرستان  هر فردي را مجذوب خود مي‌کند.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

جاذبه‌هايي همچون پل اسحاق آباد، قلعه‌ خشتي فرزين، بقعه‌ رقيه بانو، آب انبار چاله‌سي، مرکزي، دربريگ و زيارتگاه فيض آباد اين شهر را ديدني تر کرده است. صنايع دستي اين شهرستان زبانزد خاص و عام است. از اين صنايع مي‌توان  به جولابافي اشاره کرد.

 

شما تنها با 700 تا 800 هزار تومان مي‌توانيد به ديدن اين  شهرستان برويد.

 

 

طارم

 

طارم از ديگر شهرستان‌هايي است که در آن جاذبه‌هاي طبيعي بسيار است. اين شهرستان داراي جاذبه‌هايي همچون آتشکده‌هاي تشوير، سانسيز، پيرچم، قوهيجان، قلعه‌هاي سميران، آبشار هشترخان و باغ‌هاي سرسبز و زيبا است.

 

کم هزينه‌ترين شهرهاي ايران در نوروز

 

سوغاتي‌هاي اين شهرستان شامل برنج، سير، انار، زيتون، طالبي، انجير، فندق و.. هستند.

 

شما براي سفر به اين شهرستان تنها 700 تا 800 هزار تومان هزينه مي‌کنيد.

 

اتفاق جالبي که اين روزها شاهد آن هستيم شوق و نشاط مردم براي سفر در ايام نوروز است. تبليغات بر روي شهرهايي همچون، شيراز، اصفهان، مشهد، کيش، همدان و امثال اينها براي سفر در ايام نوروز به حدي زياد است که اکثر مردم به اين باور رسيدند که تنها مکان‌هاي توريست پذير ما اين شهرها هستند و با هزينه‌هاي بسيار به اين کلان شهرها سفر مي‌کنند. اين در حالي است که مردم با کمترين هزينه مي‌توانند به شهرستان‌هاي کوچک ولي پر جاذبه سفر کنند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html